Lidl indgår samarbejde med Too Good To Go om lykkeposer
Lidl sætter streg under deres bæredygtighedsprofil og tilbyder snart lykkeposer i hele landet i samarbejde med virksomheden Too Good To Go, der distribuerer overskudsmad.
Det skriver Lidl Danmark i en pressemeddelelse.
Målsætningen lyder på 150.000 solgte lykkeposer til 29 kroner stykket. Hver pose vil indeholde mad for omkring 90 kroner og maden i poserne vil enten have beskadiget emballage, være nær udløbsdato eller have små skønhedsfejl.
15.000 poser er blevet solgt i 21 udvalgte Lidl-butikker siden foråret 2019.
- (…) I testperioden har lykkeposerne været udsolgt stort set hver eneste dag, og selvom initiativet kræver lidt ekstra arbejde i butikkerne, så er det blevet taget rigtig godt imod af både butikschefer og medarbejdere, der kan se, at de gør en forskel i kampen mod madspild. Jeg er derfor stolt over, at vi nu på nationalt plan kan begrænse vores madspild med Too Good To Go-samarbejdet, siger salgsdirektør i Lidl, Marcus Gustafsson.
Too Good To Go ser stort potentiale i samarbejdet.
-Vi er utrolig glade for det udvidede samarbejde, som vi nu skal i gang med. Der er ingen tvivl om, at det kræver et stærkt samarbejde med de store detailkæder som Lidl, hvis vi for alvor skal komme madspildet til livs. Størstedelen af madspildet på det danske marked sker hos forbrugerne og i detailleddet, så det er også dér, vi kan gøre den største forskel ved at sætte ind. Det kræver en fælles indsats, som vi glæder os til at tage hul på.
Begge parter håber at tiltaget kan bidrage til at nedsætte madspildet i Danmark. Lykkeposerne vil blive solgt i alle Lidls 121 butikker fra den 18. november.